De ziekenhuisfactuur

Elk ziekenhuis is wettelijk verplicht hetzelfde sjabloon te gebruiken voor een factuur. Omdat zo'n factuur een complex document is, krijgt u bij opname een brochure waarin de factuur in detail wordt uitgelegd (zie onderaan). Hierin staat o.a. een overzicht van de verschillende rubrieken op de ziekenhuisfactuur. U krijgt er ook een antwoord op veelgestelde vragen.

Om u een idee te kunnen geven van hoe uw factuur er zal uitzien, heeft het ziekenhuis een prijsraming gemaakt van een aantal veelvoorkomende ingrepen.

Wanneer moet u betalen?

U ontvangt de factuur een aantal maanden na uw verblijf. U moet dus niets betalen als u het ziekenhuis verlaat.


Een voorschot op de factuur wordt (bijna) nooit gevraagd. Bij een langdurige opname kan het wel zijn dat u een tussentijdse factuur krijgt.

Vragen?

Hebt u vragen over een ontvangen factuur?
Dan kunt u terecht bij de dienst facturatie:

  • 011 826 454
  • tarfac@mznl.be
  • A-blok, gelijkvloerse verdieping (tegenover de opnamebalie)
  • Maandag tot vrijdag (uitgezonderd feestdagen): van 8 tot 12 en van 13 tot 16 uur.

Heb u vragen over een aanmaning of afbetalingsplan?
Dan kunt u terecht bij de dienst debiteuren:

  • 011 826 456
  • debiteuren@mznl.be
  • A-blok, gelijkvloerse verdieping (tegenover de opnamebalie)
  • Maandag tot vrijdag (uitgezonderd feestdagen): van 8 tot 12 en van 13 tot 16 uur.

Vermeld bij uw contact steeds de naam van de patiënt en het factuurnummer.

Downloads

Brochure ziekenhuisfactuur

PDF

1.75 MB